Kilka słów o poligrafii

wienia są przetwarzane automatycznie, pliki źródłowe sprawdzane przez skrypt lub pracownika i przetworzone do druku. Oczywiście przez taką drukarnię nie zamówimy produktów indywidualnie dostosowanych, które wymagają potwierdze

Kilka słów o poligrafii

Druk online

Drukarnie internetowe robią się coraz bardziej popularne i nic w tym dziwnego, ponieważ zamawianie materiałów drukowanych taką metodą jest bardzo szybkie i sprawne. Zamówienia są przetwarzane automatycznie, pliki źródłowe sprawdzane przez skrypt lub pracownika i przetworzone do druku.

Oczywiście przez taką drukarnię nie zamówimy produktów indywidualnie dostosowanych, które wymagają potwierdzenia od pracownika czy dana drukarnia może wymagane zlecenie zrealizować. Jednak pomijając ten przypadek to zamawianie druku online niebawem stanie się standardem.


Szerokie pojęcie reklamy w praktyce

Reklama to szerokie pojęcie i można ją realizować na wiele różnych sposobów. Jednym z nich są różne materiały drukowane takie jak ulotki, bannery, wizytówki oraz naklejki i etykiety reklamowe. Takie materiały zwykle zamawia się w większym nakładzie, bo tylko taki ma jakikolwiek sens. Tyczy się to zarówno drukarni czy pracowni poligraficznej oraz zleceniodawcy.

Skuteczność takiej reklamy jest różna i zależy od branży, niemniej jednak dalej jest to jeden z ważnych etapów marketingu wielu firm, zarówno lokalnych jak i ogólnopolskich.


Drukowanie plików

Pliki do masowego druku wielkoformatowego,a le i również małoformatowego, muszą być odpowiednio przygotowane. Pliki do druku zazwyczaj przygotowuje grafik lub operator DTP agencji reklamowej lub drukarni w której realizowane jest zlecenie. Podstawową różnicą w plikach przeznaczonych do wyświetlania na monitorze a takimi do druku jest przestrzeń barw.

Na monitorach mamy RGB, z kolei kasety i tusze obsługą barwy w standardzie CMYK. Z powodu tej różnicy obraz źle przygotowany do druku będzie miał przekłamane kolory względem tego, który jest wyświetlany na ekranie komputera.