Pomoc statystyczna dla pacjentów
Sprawdzanie statystyk bardzo usprawnia prace różnych branż i ośrodków państwowych. Dlatego na statystyki często spoglądają dyrektorzy placówek medycznych. Dzięki nim mogą poznać dobre i złe strony swojej działalności oraz stworzyć taki system, który będzie bardziej korzystny dla pacjentów.
Z drugiej strony zapoznawanie się ze statystykami pomaga pacjentom w znalezieniu najlepszych dla siebie lekarstw oraz takich ośrodków medycznych, które mogą pochwalić się największymi sukcesami. Na różne statystyki spoglądają też dyrektorzy kuratoriów oświaty, którzy w ten sposób kontrolują pracę placówek oświatowych i mogą zwracać większą uwagę na szkoły potrzebujące wsparcia w jakimś zakresie. Opiniowane statystyk może, w końcu, pomóc poszczególnym ministerstwom w opracowaniu planów rozwoju państwa.
Wykorzystanie danych statystycznych w pracach magisterskich
Dane statystyczne wykorzystywane są w pracach magisterskich. Po wyniki badań ankietowych sięgają zarówno studenci socjologii, jak i politologii czy nawet teologii. W większości przypadków autorzy prac magisterskich sami przeprowadzają badania ankietowe wśród wybranych przez siebie respondentów, a potem starają się poddać je analizie.
Do przeprowadzenia takiej analizy zostają dokładnie przygotowani przez zajęcia, w których uczestniczą w czasie trwania studiów. W przeciwnym razie muszą sięgać po badania statystyczne przeprowadzane i analizowane przez inne osoby, a informacja o tym musi znaleźć się w pisanej pracy. Trzeba zaznaczyć, że prace magisterskie pisane na podstawie badań statystycznych posiadają ogromną wartość, ponieważ wprost nawiązują do codziennego życia.
Farmaceutyczna konkurencja
Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.
Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.