Białka serwetkowe i inne suplementy

azywamy też suplementami diety i tak też należy je traktować. Powinny stanowić jedynie uzupełnienie zdrowej i bogatej w składniki odżywcze diety. Nie powinno się stosować odżywek dla sportowców jeżeli nasz organizm nie potrzebuje

Dodane: 12-08-2016 11:46
Białka serwetkowe i inne suplementy Czyste białka są ważne w treningu. Poleca się stosować razem z innymi suplementami, aby osiągnąć odpowiedni efekt treningu.

Odżywki to jedynie wsparcie dla diety

Odżywki nie bez powodu nazywamy też suplementami diety i tak też należy je traktować. Powinny stanowić jedynie uzupełnienie zdrowej i bogatej w składniki odżywcze diety. Nie powinno się stosować odżywek dla sportowców jeżeli nasz organizm nie potrzebuje tylu dodatkowych porcji danego składnika.

Najczęściej w sporcie siłowym suplementuje się białko, ponieważ to ono odpowiada za wzrost masy mięśniowej oraz wpływa pozytywnie na procesy regeneracyjne. Nie każdy sportowiec jednak potrzebuje tego rodzaju wsparcia, bo niektórym wystarczy dieta bogata w białka wszelkiego rodzaju.


Dieta kulturysty

Odżywki białkowe to dla wielu kulturystów podstawowe źródło aminokwasów. Białko jest niezbędne dla osób pracujących nad zwiększeniem masy mięśniowej oraz ogólnym przyrostem masy. Co więcej, jeżeli zależy nam na szybkim efekcie to w zasadzie nie ma innego wyboru jak sięgnąć po odżywki białkowe.

W dietach dla kulturystów dominuje białko pochodzenia zwierzęcego, izolaty serwatki oraz, o dziwo, białka sojowe, które jak dowiedzione najszybciej budują masę mięśni w połączeniu z innymi białkami. Suplementy połączone z chudym i bogatym w białko mięsem (wołowina, ryby) z pewnością pomogą budować masę mięśniową.


Nowy tryb życia

Warto coś zrobić pozytywnego ze swoim ciałem, odwdzięczy się nam za to dobrym samopoczuciem i zdrowiem. Wiele osób wybiera do tego celu siłownię, co generalnie jest bardzo dobrym pomysłem, gdyż wiele klubów sportowych to już nie tylko siłownie, ale całe kompleksy ćwiczebne. Wiele z nich ma w swojej ofercie jogę, fitness, spinning i wiele zajęć tematycznych (płaski brzuch, zdrowe plecy itp.).

Warto również równolegle z siłownia zacząć stosować odpowiednią dietę, ponieważ bez niej nasze wysiłki mogą spalić na panewce. Dobra i zbilansowana dieta i ćwiczenia to podstawa dla osiągnięcia naszych celów i nie ważne czy jest to redukcja tkanki tłuszczowej, czy zwiększenie masy mięśniowej.