Auta - naprawa mechaniki

ię pomiędzy nimi. Powietrze jest progresywnie sprężane podczas każdego obrotu. Wtłaczane powietrze wypełnia przestrzeń znajdującą się przed tłokami śrubowymi. Podczas obrotu wirników wlot powietrza zamyka się, więżąc określoną ilo

Auta - naprawa mechaniki podpory wału

Mechanizm działania dmuchawy śrubowej

Zasada działania

Dwa elementy śrubowe o wzajemnie uzupełniających się asymetrycznych profilach zamykają, a następnie sprężają powietrze znajdujące się pomiędzy nimi. Powietrze jest progresywnie sprężane podczas każdego obrotu. Wtłaczane powietrze wypełnia przestrzeń znajdującą się przed tłokami śrubowymi. Podczas obrotu wirników wlot powietrza zamyka się, więżąc określoną ilość powietrza. Wirniki kontynuują obrót, zmniejszając objętość pomiędzy żłobkami śrub a obudową. Zazębianie się wirników trwa do momentu, kiedy powietrze zostanie wypchnięte do otworu wylotowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa


Parę słów o dziejach potencjometru

W roku 1986 w USA firma Milpitas zapoczątkowała produkcję potencjometrów sterowanych cyfrowo. Na monolitycznej płytce układu oznaczonego E2POT znajdowała się sieć rezystorów i pamięć EPROM. Rezystancja potencjometru była sterowana sygnałem z mikroprocesora i mogła zmieniać się od 10 k? do 1 M?. Potencjometr kosztował 10 dolarów.

Amerykańska firma Xicor wyprodukowała pierwsze potencjometry EEPOT w roku 1987 wykorzystując technologię NMOS. Pomimo dużego poboru energii, znalazły szereg zastosowań i przyjęły się na rynku. W roku 1992 wprowadzono drugą generację potencjometrów elektronicznych, wykonanych w technologii CMOS, co pozwoliło na znaczne zmniejszenie poboru prądu. W roku 1995 pojawiły się układy o niskim napięciu zasilania (3V). Dalszym krokiem było pojawienie się układów trzeciej generacji, charakteryzujących się mniejszymi szumami i jeszcze mniejszym poborem mocy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Czy warto samodzielnie wymieniać części w aucie?

Jeśli nasz samochód się popsuje, konieczna oczywiście będzie naprawa, a przeprowadzić możemy ją na wiele sposobów. Czasem oddajemy samochód do mechanika, czasem staramy się działać samodzielnie, jednak w konkretnych sytuacjach zawsze warto dobierać odpowiednie metody, które zapewnią nam to, że wszystko przebiegnie bez komplikacji. Jeśli pojawia się konieczność, by wymienić jakąś część, trzeba będzie zastanowić się jak najlepiej to zrobić. Zdecydowanie nie warto wielu z nich wymieniać samodzielnie, ponieważ często potrzeba do tego specjalistycznych sprzętów, których przecież w domu nie posiadamy. Aby nasz samochód szybko odzyskał sprawność, powinniśmy dane części wymieniać w warsztacie, dzięki czemu zyskamy pewność, że nie pojawi się żaden kłopot.